2012/04/05

San Francisco (Dia 1)

Aprofitant la visita d’uns amics, el Branko i la Cristina, i les vacances de Spring Break (vacances de primavera a la universitat), vam decidir fer un road trip dirigint-nos a la ciutat més famosa i bonica del nord de Califòrnia: San Francisco! El viatge d’anada el vam fer seguint la Pacific Coast Highway (PCH) o també anomenada 1. És una carretera molt bonica que voreja la costa, amb unes vistes espectaculars dels penya-segats, fins que ens la vam trobar tallada a l’alçada de Big Sur a causa d’una esllavissada de pedres, i vam haver de donar mitja volta. Però això forma part d’un altre postSan Francisco és espectacular. Tots els carrers estan plens de detalls que fan que estiguis contínuament traient la càmera de fotos. De fet, crec que el motiu pel qual ens agrada tant aquesta ciutat és perquè s’assembla molt a les nostres ciutats europees.

Vam arribar-hi de nit i el primer que vam fer va ser explorar els voltants del motel en el que dormíem a Lombard Street. A pocs minuts en cotxe, vam topar-nos amb un immens, emboirat i imponent Golden Gate. El vam creuar! Atenció: hi ha un peatge al creuar el pont que per sortir de la ciutat és gratuït però per tornar a entrar val $6. Si no fa un dia esplèndid no val la pena creuar-lo. També vam anar a fer una ullada al famós tram de corbes de Lombard Street i vam baixar-hi amb el cotxe.

El nostre primer dia a San Francisco va ser el següent:

Chinatown
Ens vam llevar ben aviat i vam anar a esmorzar dim sum i pastetes al carrer Stockton, al centre del barri xinès. Chinatown SF és el barri xinès més antic del nord dels EEUU i el més gran de fora d’Àsia. Tots els carrers estan ambientats al pur estil oriental.

Recomanació: D’aquest barri volem recomanar una pastisseria que ens vam agradar molt: The AABakery & Cafe. Venen uns brioixos salats i/o dolços deliciosos per menys d’un dòlar la unitat! A destacar el de pinya i coco.

Union Square i el Districte Financer
És la zona comercial per excel·lència. Es caracteritza per haver-hi un gran nombre de botigues de luxe i grans magatzems al voltant de la plaça Union. Molt a prop d’aquí, ens vam trobar amb el gratacel en forma de piràmide que es pot veure des de pràcticament tota la ciutat. La Piràmide Transamèrica, com és conegut aquest edifici, és l’edifici més alt de San Francisco, amb 48 pisos i 260 metres d’alçada.

Recomanació: observar les quatre estàtues en forma de cor situades a les quatre cantonades de Union Square.

De camí cap al Fisherman’s Wharf vam passar per Little Italy, situat al districte de North Beach. En aquesta zona hi ha molts restaurants, cafeteries i gelateries italianes, d’aquí el seu nom. Criden l’atenció els edificis decorats amb grans pintures o graffiti. També vam passar per Nob Hill, on hi ha els famosos carrers amb forts pendents, pels que circulen els tradicionals tramvies. El nom d’aquest carrer prové d’abreujar la paraula snob, doncs en aquesta zona hi viu la classe alta de San Francisco.

Fisherman’s Wharf (Pier 39) i La Marina
És el moll més famós i turístic de SF. A part de gran nombre de restaurants i comerços, aquest moll es caracteritza pels centenars de lleons marins que s’hi apleguen. No podia deixar d’admirar-los! M’encanten! N’hi havia tants que es barallaven per a poder cabre a sobre les fustes que tenen des d’on prenen el sol i dormen. Des d’aquest moll es pot veure l’illa d’Alcatraz, on hi ha la Presó d’Alcatraz, també coneguda com “La Roca”.

Golden Gate
A la tarda, amb una mica més de sol i menys boira vam decidir tornar al Golden Gate. Aquest pont penjat és la imatge més representativa de la ciutat i és considerat el cinquè element arquitectònic preferit dels Estats Units, i el primer de la Costa Oest. No ens va decebre. És una passada i quan estàs creuant-lo a peu et sents minúscul.

Vam acabar la tarda a Twin Peaks, un mirador des d’on es pot observar la ciutat de San Francisco i tota la badia. Molt bonic veure com marxa el sol i es van encenent les llums dels edificis.

El nostre dia va acabar sopant al carrer Chestnut, paral·lel a Lombard street, a l’alçada del nostre motel, el Motel Surf, a un restaurant que també recomanem per si mai visiteu San Francisco: Squat and Gobble (fan entrepans, amanides molt completes, crepes...).

Edificis o monuments que vam veure de passada:
  • Coit Tower, situada a North Beach, tocant a Fisherman’s Wharf.
  • Palau de Belles Arts, situat al districte de La Marina, tocant al Golden Gate.

Continuarà... Llegir San Francisco (dia 2)

*** Les fotos que no tenen la marca d'aigua són fetes per la Cristina! Us deixo el seu Flickr per si voleu fer-hi una ullada. Hi té fotos xulíssimes! http://www.flickr.com/photos/crisro

1. la foto panoramica de San Francisco amb el vaixell de vela es molt maca, pels comentaris dedueixo k t'ha agradat molt la ciutat.

2. eulalia coma .pujol5/4/12 6:41 a. m.

molt pero que molt bonic sant francisco..........vosaltres que feu estudieu o¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡viatjeu¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡